PDA

View Full Version : Geen tijd om een fout te maken?

Perry Mason
07-10-2006, 01:35 PM
Hallo iedereen,
Hierbij een vraagje (verbeter me als zulke vragen hier niet passen, heb de richtlijnen wel gelezen maar ben nog niet zeker van de goede werking te hebben gesnapt)
Vorige week op een openluchtfeest komt er een meisje naar mij (8-9). Ze spreekt me aan en na een paar minuten stelt ze voor om ergens anders iets te gaan drinken wat ik ook doe (na te hebben gezegd dat zij mij voor deze dienst wel een pint moest betalen)
We hadden reeds allebei flink wat gedronken, maar ik blijf cool, geen pecking enz...
Na een uurtje babbelen of zo zeg ik dat ik naar huis wil. Voor ik wegga vraag ik haar nummer om de discussie eens verder te zetten aan een terrasje.
Ik bel haar de daaropvolgende avond om te vragen of ze dit nog ziet zitten.
We spreken 5 dagen later af daar ze in het weekend bij haar familie is. Deal was dat we de dag zelf zouden bellen om het uur en de plaats af te spreken.
Rond 15u bel ik, ze neemt niet op, ik laat een bericht "Hallo, het was om preciezer af te spreken voor vanaond, bel mij terug".
En tot nu heb ik niets meer gehoord.
Ik heb in de tussenperiode toch niets fout gedaan?
Wat kon ik doen om wel een normale (en beleefde) reactie te krijgen, zijnde dat ze me terugbelde?
Dank u voor de feedback

Roma Victor
07-10-2006, 07:11 PM
Neen dat denk ik niet, het is echter zo dat je misschien wel een te lange ''afkoel periode'' hebt ingesteld. Ze gaat nadenken en als een meisje dat doet komen er, wie het ook is, altijd twijfels. Dingen als ''ik ken hem helemaal niet goed'' blablabla
je kan een paar dingen doen. Ik heb dit één keer meegemaakt ( in dezelfde trant ) en belde de volgende dag met de de tekst dat ik hoopte dat er niks (ergs) was gebeurd. dit werkte heel goed, volgende dag afgesproken. ( kan natuurlijk ook dat er écht wat is ) maar moet er wel bij vertellen dat er werd opgenomen, dus geen voicemail.
Je kan haar dus bellen, dat is altijd beter dan sms'en want dat creërt niet alleen afstand waardoor ze makkelijker kan weigeren maar ook bedenktijd.
Als ze niet opneemt zou ik niet nog een keer bellen, alleen voicemail inspreken met mijn tekst en het dan zo laten. Als ze een beetje gevoel heeft vindt ze het heel lief van je dat je hoopt dat er niet is is gebeurd met haar en belt ze je terug. Zo niet, pech voor haar, op naar de volgende :cool:
succes!!

Perry Mason
07-11-2006, 01:31 AM
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad, de tussenperiode was redelijk lang, maar om praktische redenen kon het niet anders.
Ik krijg gisteren, de dag dat we moesten afspreken, om 0h30 volgende sms : "oei heb nu pas je berichtje gezien. Ik ben in het centrum met een vriendin als je nog zin hebt om iets te drinken? Sorry sorry"
Mijn reflex is om niet te antwoorden.
Zijn er betere voorstellen?

Roma Victor
07-11-2006, 09:13 AM
mmm... er |s een mogelijkheid dat haar inbox vol zat en ze het daadwerkelijk later zag maar dat betwijfel ik. Dit is volgens mij een shit test.
niet reageren is daarom per definitie fout. Wel kan je om te laten weten dat je het niet waardeerd haar niet bellen maar een bericht sturen en wel twee dagen later.
Je moet dus kritiek hebben maar in dit geval dubbelzinnig denk ik. Iets van
'' Ik weet niet of ik nu nog tyd voor je heb (danwel kan vrijmaken ) ;-) Misschien volgende weer ergens... (danwel ik ben een drukbezette man)''
Iets in deze trant, ligt er natuurlijk aan hoe jij bent / wil overkomen
Nu reageert ze misschien al binnen die twee dagen en belt je op, dan zit je goed en moet je het spel gewoon spelen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb niet echt veel tijd helaas, succes!!

riser
07-12-2006, 01:41 AM
sluit aan bij de discussie inzake het telefoonspel. dit past daar uitstekend bij.