PDA

View Full Version : Het telefoonspel

riser
07-06-2006, 05:42 AM
vrienden,
Laat ons eens het zgn. " telefoonspelletje" onder de loep nemen en hierbij van gedachten wisselen.
Zo stelt men bijvoorbeeld als regel om minstens een dag te wachten na een date met een HB. Ik meen dat deze regel klopt. zij moet nooit de indruk krijgen dat er op haar gewacht wordt, of dat de PUA niks anders te doen heeft. hij moet daarentegen steeds de indruk hoog houden dat zij niet het belangrijkste in zijn leven is en dat hij druk bezig is met allerhande zaken.
Verder denk ik dat David deangelo ook gelijk heeft wanneer hij stelt dat je steeds als eerste de conversatie dient te beëindigen. Hierdoor, blijf je "in control".
Ik ben benieuwd om jullie reacties en goede aanmerkingen te horen.

chiefofficer
07-06-2006, 09:03 AM
Ik ga nu wat bot klinken, maar om één dag te wachten, puur omdat het anders lijkt alsof je te weinig te doen hebt in je leven helpt niet. Je overanalyseert. Bel dr wannneer je daar zin in heb. Ook al is dat na 5 uur.
Verder is het wat nutteloos om de conversatie als eerste te beëindingen, omdat het dan lijkt alsof je controle hebt. Het is beter de conversatie zelf te leiden :) .

Mr Jo
07-06-2006, 04:58 PM
helleu,
Ik denk en heb toch ondervonden als je wacht met haar te bellen, een dag, 2 dagen of meer dat de reactie veel spontaner is dan als je ze sneller belt.
1 op 2 bellen ze zelf al eens of sturen ze een smsje om te horen of alles ok is, met als aanleiding dat ik ze dan zou bellen omdat ik niet reageer.
mss ook niet zo goed maar ze hangen meer aan je lippen heb ik gemerkt.
En als je een gesprek afsluit leid je met als bijgevolg toch automatisch het gesprek...:confused:
Dus riser heeft hier een punt naar mijn mening.
En mij mening staat niet der discussie! (alpha)
Groetjes

Perry Mason
07-10-2006, 11:45 AM
Ik meen dat Riser gelijk heeft, het is altijd beter om niet onmiddellijk terug te bellen.
Even wachten vóór je belt is altijd een winnende situatie:
Wanneer je niet belt en
-ze wou je horen, mist zij jou;
-ze met rust wou gelaten worden, ben je dat dan ook aan het doen.
Wanneer je wél belt en
- ze wou je horen : goed
- ze met rust gelaten wou worden : je komt ongelegen en verliest veel aantrekkingskracht.
Zuiver statistisch is het dus beter te wachten...
Zonder te spreken over het feit dat het waarschijnlijk beter is om haar te doen hunkeren naar jou ipv haar direct te geven wat ze wou...

Mumbo
09-22-2006, 01:44 PM
yo ben ook van de mening dat je toch wat ijle tijd kan laten overgaan.
Zodat ze natuurlijk naar hartelust kan fantaseren over jou.
Wat ook uit MM gemerkt heb en werkt dat je als je belt gewoon belt alsof je een vriend zou bellen. Lekker casual, van "hey zit op beestig feestje geen zin om af te komen?"
Zowieso een DHV Jij amuseert je, wat zij doet niet echt van belang. En als ze niet wilt komen haar probleem.:cool:
Als je langer wacht heb ik al vele keren slechter resultaat mee gehad. Wel met enkele #close gehad, pretty psyched maar te lang uitgesteld om te bellen. Dan horen aan de telefoon dat je eigenlijk masaal IOD's krijgt.
Live and learn he

Carbon
09-24-2006, 01:31 AM
Riser,
Wat ik doe is het volgende:
Ik bel haar direct wanneer ik d'r nummer heb gekregen. t Gesprek lijkt op een gesprek dat je met een goede vriend zou hebben:
ik - hey, moet je horen, ik heb net toch een onwijs leuk/lief/spontaan meisje ontmoet, ze is echt geweldig en bla bla bla... Wat denk jij? Moet ik haar bellen?
zij - (speelt mee) ja zeker, moet je doen joh, laat die kans niet liggen.
ik - Ok, en wanneer denk je dat ik haar kan bellen?
zij - Oh, mmm ik denk dat 't d'r dan en dan wel uitkomt.
ik - ok, dan zal ik d'r bellen. Bedankt he! Mazzels.
zij - Doei!
Vervolgens stuur ik die dag een sms-je met de tijd dat ik d'r ga bellen. Op die manier overval je d'r niet met je telefoontje en kan je je er allebei op voorbereiden.
Wat erg leuk is, is om een opdracht te geven voor de manier waarop ze opneemt. Bijv: Oja en neem op met: "Oh, [je naam], wat leuk dat je belt, ik zat net aan je te denken... "
Als ze meespeelt heb je meteen een leuke start van t gesprek en een IOI :). En je kan t natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Have fun!

chiefofficer
09-24-2006, 04:58 AM
Ik ga nog één keer voor mijn mening opkomen.
Ik lees hier dingen als "wacht 1 dag, want dan lijkt het net alsof je populair bent en het druk hebt". Oftewel je past je aan aan haar. Het is niet alpha om 1 dag te wachten, puur om te doen alsof je populair bent. Je bent niet populair of gewild als je jezelf een dag vertraging oplegt.
Brad Pitt ontmoet iemand op een feestje. Hij gaat niet één dag wachten, omdat hij anders "te graag" wil. Hij wacht één dag, omdat hij ook echt een leven heeft, omdat hij echt andere dingen te doen heeft en omdat hij pas na één dag denkt aan dat telefoonnummer wat hij heeft gekregen. En misschien belt hij na een kwartier. Ook al belt hij na een kwartier, dan nog krijgt zij de beloning dat hij belt. DAT is alpha.
Mensen, serieus, het is de bedoeling dat een vrouw smacht dat je haar belt. Wat zou fijner zijn: -spontaan na een kwartier, of twee uur bellen
-een dag wachten, dan denken "ze heeft genoeg gewacht" en dan een gesprek op moeten starten
Zou een echte alpha man denken "goh, nu heeft ze genoeg gewacht, nu kan ik haar bellen"? Ik denk van niet :)

kboulema
10-02-2006, 01:17 PM
Goed gezegd ChiefOfficer. DAt wachten daar hou ik niet van. Ik haal een nummer en denk er dan verder helemaal niet meer aan. Op een gegeven moment komt het in me op, zij het in een uur, of in een week, en bel ik haar. Klaar, geen gelul.
Maar als je dat echt neit kan doen, en jezelf aan regels moet binden, zou ik ervoor kiezen redelijk snel te binnen. De volgende dag al bijvoorbeeld. Want dan herinnert ze zich nog hoe goed ze zich voelde toen ze je sprak. Als je te lang wacht dan vergeet ze dat gevoel, en zal ze minder reageren. (Dat is overigens van een of andere Guru).