PDA

View Full Version : Tjej frågar: Har du läst "the game"?

KingSizePimpin
01-31-2012, 06:42 PM
Tjej frågar: Har du läst "the game"?

Vad skulle du svara? Hon låter lite misstänksam i rösten och tittar på dig nyfiket

TheEcalator
04-30-2012, 03:11 AM
1) "Jag trodde jag dolde det bätte än så", sen skulle jag vara tyst några sek och se seriös ut men inte kunna hålla mig för skratt till slut.

follow up: när hon frågar vidare ge först random svar som kan betyda lite vad som helst. Sen när hon VERKLIGEN frågar för vidare
säg "såklart jag läst den! Vem i min ålder har inte gjort det?"

2) Se skeptisk ut och säg "vadå, tror du verkligen på sånt?

follow up: sno deras frame genom att säga att du tycker sånt är skitlarvigt och undrar varför killar inte bara kan vara sig själva. Varför ska man låtsas vara någon annan än man är?

(om du är riktig lekfull kan dy brygga över detta till tjejer som sminkar sig, är de inte nöjda som de är? Säg "visst jag förstår tjejer sminkar sig för att få uppmärksamheten av killar, men 1 TIMME OM DAN?!")

Enough is Enough!

3) "Vadå har inte du gjort det?"

4) Säg "Det är den mest underhållande bok jag någonsin läst. Fastnade i London på heathrow i 24 timmar och kunde inte lägga ner den. De runt omkring undrade om jag var galen för jag gapskrattade för mig själv"

*Detta ger en "entertainment frame" till hela boken, vilket är jättebra. Samtidigt är du grymt self-amused om du kan ha kul fast 24 tim på en flygplats i London.

5) Eller, "jag älskar Neil Strauss jag har läst allt va honom." (har du bara läst en annan bok så kan du gå vidare genom att berätta vad du gillade med den boken, eller hans sätt att skriva/hans person)

6) Eller, "nu ser du sådär lurig ut igen, är det för att du vet något som jag inte vet?"

follow up: "jag vågar inte försöka lista ut vad dom där ögonen sett för något/vad DU varit med om"

Om hon ifrågasätter din frame säg: "direkt när jag såg dina ögon tänkte jag hon är en crazy woman. Antingen det eller en crazy cat woman något utav det".