PDA

View Full Version : hoe open je HB9's op straat?

chaoske
06-03-2006, 06:23 AM
Mijn inner game is ok, playful & confident, cool, calm & layed back.
Wanneer ik bij een meisje ben gaat alles prima, niets op aan te merken, maar sinds kort stel ik me vragen bij hetvolgende:
Ik woon in een redelijk 'mondaine' stad, waar er redelijk veel meisjes rondlopen in kleren à la "scapa, lacoste,..." met het bijhorende bitchy gezicht. (denk aan The OC - stijl. erg knap, maar uiterlijk lijken ze onbereikbaar 'als je niet tot hun high society cirkel behoort').
Ik ZOU ze kunnen openen in een bar/disco ofzo, maar ik kom ze -vooral- tegen op straat..
Nu is mijn vraag of er iemand een "one default thing to do in any situation" heeft?
Hoe open je ze met succes? Ik ben er relatief zeker van dat eens ze geïnteresseerd zijn (denk dat het moeilijkste stap is om die bitchy look-'n-shield te laten vallen en hen te laten tonen wie ze echt zijn) de conversatie te leiden naar iets leuk..
All respect for your contributions. :)

chiefofficer
06-03-2006, 02:41 PM
Je inner game is niet in orde. Het lijkt net alsof je ze door dat bitchshield belangrijker/enger vindt. Het zijn ook meisjes, met ook onzekerheden :)

Mr Jo
06-03-2006, 05:03 PM
dit verzin ik terwijl ik aan het typen ben hoor...
Je zou ze kunnen tegenhouden en zeggen:
-Hey, klein vraagje, Ik zou even je mening willen.
je haalt 2 of 3 staaltjes met reuk uit je zak
-Ik zit met het probleem dat ik niet kan kiezen tussen deze geuren en jij ziet er mij een leuke meid uit met een goede smaak, Hoop ik toch.
Als je me even uit deze wereld problematiek wilt helpen dan kan ik vanavond met een gerust hart op stap.
en dan kun je verder met ,kga vanavond naar.... en heb nog een goed geurtje nodig, waar ga jij meestal uit en ....
wat denk je??

chaoske
06-04-2006, 12:49 AM
dat was nét het eerste wat ik dacht toen ik deze vraag had gesteld.
- Misschien ligt het wel aan m'n inner game -
Is dit echt zo? Het is mijn realiteit en ik doe erin waar ik zin in heb, zolang het maar leuk is.
Waar je wel gelijk hebt is dat ik ze misschien toelaat om hun iets beter te laten voelen dan mij.. komt omdat ik ietwat een "bitchy" reactie verwacht (meer specifiek een "look" die zegt van "wat kom jij nu doen?").
Ik vind je parfum-opener niet slecht Mr Jo, maar past niet volledig bij me.. Ik geef het misschien wel eens een poging, kan alleen maar bijleren ;)
bedankt voor je reacties!
ps: ik vind ze idd "enger" door die bitchshield, m'n vraag is dan, als ik weet hoe ik die bitchshield kan ontmantelen, voel ik me er direct beter op m'n gemak door.. daarom dat ik het dus vraag hoe je dat best kan doen.. :)

chiefofficer
06-04-2006, 08:46 AM
Ja, het is lastig.
Kijk je onderscheidt ze nu al op uiterlijk. Je bent een beetje geïntimideerd door hun uiterlijk. Je kan makkelijker een HB6 dan een HB9 openen. Verbeter me, waar nodig. Iedere AFC is geïntimideerd door hun uiterlijk.
Jij als PUA hoort tot de weinigen van Nederland. Door dat je alleen al deze informatie weet, nog geeneens de toepassing, heb je een voorsprong. Met die houding moet je er ingaan. Zij zijn mooier dan de rest, maar jij kan ze gelukkiger maken dan de rest.
Als je erin gaat met de houding dat je "minder" bent, wordt het sowieso niks. Je moet dus voelen dat jij even goed bent.
Het mooiste is als je dat in eens kan voelen.
Anders moet je denk ik eens een iets lager target noemen. Als dat een positief resultaat geeft, is dat een bevestiging dat je het kan. Zo kan je steeds verder gaan.
Maar post gerust opnieuw als dit geen verbetering geeft. :)

chaoske
06-06-2006, 05:27 AM
Chiefofficer... bedankt voor je reply & al je contributies die je levert in dit forum.. ik vind het erg knap dat je er de tijd insteekt mensen zo te helpen. :)
Je hebt gelijk wat betreft: je onderscheidt ze nu al op uiterlijk.
Dat is een punt waar ik aan werk door meer layed back te zijn, uitkomst kan me weinig deren.
Ik heb er eens over liggen denken en eigenlijk komt het hier op neer:
- in een bar /club weet ik ondertussen (ONGEVEER hé :D ) wat ik moet doen als "default thing to do".
= openen, routine (leuk verhaal vertellen), waardedemonstreren, rapport & close. (in het kort, maakt weinig uit hier)
- op straat echter, weet ik niet wat ik moet doen als opener. De routine, waardedemonstratie, rapport & close zijn ietwat gelijk, maar de opener..
Dat vooral weerhoudt me ervan om er op af te stappen. Ik heb gewoon geen game klaar..
--> Mr Jo zei de parfum opener, maar dat kan ik niet als default thing to do nemen.. ik ga heus niet overal waar ik ga parfum meenemen :D
Verbeter me als ik fout denk, maar als je op straat loopt en je ziet een knap meisje en je vraagt
"hé, ik heb rap een vrouwelijke mening nodig!"
- hu?
"2-part kiss opener / jaloerse vriendin opener / gelijk welke mening opener"
- hu? *geeft misschien wel mening*
Misschien kan dit wel lukken, maar dit lijkt me niet optimaal..
Alvast bedankt voor je hulp bro :)

chiefofficer
06-06-2006, 06:58 AM
- op straat echter, weet ik niet wat ik moet doen als opener. De routine, waardedemonstratie, rapport & close zijn ietwat gelijk, maar de opener..
Dat vooral weerhoudt me ervan om er op af te stappen. Ik heb gewoon geen game klaar..
--> Mr Jo zei de parfum opener, maar dat kan ik niet als default thing to do nemen.. ik ga heus niet overal waar ik ga parfum meenemen :D
Verbeter me als ik fout denk, maar als je op straat loopt en je ziet een knap meisje en je vraagt
"hé, ik heb rap een vrouwelijke mening nodig!"
- hu?
"2-part kiss opener / jaloerse vriendin opener / gelijk welke mening opener"
- hu? *geeft misschien wel mening*

Op straat hoef je veel minder rekening te houden met het bitch shield hé. Ze verwachtten veel minder aangesproken te worden, omdat de AFC's dat op straat niet doen. Ik denk dat je op straat beter een situational (opinion) opener kunt gebruiken. Vraag ze iets wat je ook echt wil weten, dat zorgt ervoor dat het erg echt overkomt. Niet dingen als "lekker weertje hé", want dat is net iets te standaard.
Het staat er een beetje onduidelijk zo, maar als je iets er van verduidelijkt wil hebben, zeg je het maar :)

Mr Jo
06-07-2006, 01:42 PM
Ik vind dit een goed onderwerp om over te praten want ik heb zelf ook niet echt veel ervaring op straat, zoals bij chaoske schrikt het me ook wat af omdat het onwennig is.
chief, jij steld voor om ze met een gewoon onderwerp aan te spreken dat invloed kan hebben op de plaats waar je je opdat ogenblik bevind,of etc..
Zou dit een mogelijke opener kunnen zijn,
Jij" hej valt dit je nu ook op dat iedereen er met zo'n lang en serieus gezicht bijloopt?
zij" hehe ja nu je het zegt.."
Jij" lach eens, zie je ik wist het je bent nog knapper als je lacht, moet je meer doen"
etc...........
zou dit iets hebben?
Groetjes

chiefofficer
06-08-2006, 01:59 AM
chief, jij steld voor om ze met een gewoon onderwerp aan te spreken dat invloed kan hebben op de plaats waar je je opdat ogenblik bevind,of etc..
Zou dit een mogelijke opener kunnen zijn,
Jij" hej valt dit je nu ook op dat iedereen er met zo'n lang en serieus gezicht bijloopt?
zij" hehe ja nu je het zegt.."
Jij" lach eens, zie je ik wist het je bent nog knapper als je lacht, moet je meer doen"

Eigenlijk toen ik zei dat je een situational opener moest gebruiken, bedoelde ik dat je er eentje moest verzinnen. Voor club/nightgame kan dat minder, door dat hoge bitchshield daar. Zodra jij op de plaats een opener verzint (op straat bedoel ik) is hoe je het zegt zo veel beter. Dan ben je ook echt geìntereseerd. Lukt het niet om daar iets te bedenken dan zou jij zoiets kunnen gebruiken. Want het is natuurlijk beter om een set te openen met een opener die je misschien nog niet perfect beheerst qua hoe je hem zegt, dan de set helemaal niet te openen.
Over de opener zelf:
de opening zelf kan.
de follow-up is minder.
"je bent nog knapper"
de kans dat ze denkt "oh, hij opent me toch voor mijn uiterlijk" is hierdoor groter.

Roma Victor
07-10-2006, 07:59 PM
Pff... man, maak je niet druk om die bitchy shield. Als iets niets voorstelt is het dát wel. Meisjes die dat hebben zijn ju|st heel onzeker en proberen zich een houding te geven dóór die bitchy shield. laat merken er niet van onder de indruk te zijn en er boven te staan.
qua openers verschilt dat uiteraard per moment en wat je ligt. ben je meer van de humor en gedurfd ( sommigen kunnen het maken andere niet ) dan zou je gewoonweg je tong kunnen uitsteken. Dit maakt de sfeer gelijk losser. nogmaals moet je er wel de persoon voor zijn.
Een andere opener zou bijvoorbeeld kunnen zijn: ''Je zou er mooier uitzien... met een halsketting / iets wat óf hip is of gewoonweg opvalt opnoemen.
daarna heb je gelijk wat om over te praten ;-)

TommyGun
08-07-2006, 10:52 AM
Iemand dit gezien?
http://attraction-chronicles.blogspot.com/2006/04/neil-strauss-on-abc-primetime-live.html
Hij zegt een klein stukje over die playmate van het jaar (beschreven in zijn boek en minimaal een HB10+++) die hij gewoon opende in een winkel. De tactiek en techniek bleef hetzelfde evenals de opener.
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is: ookal denk je dat ze nog zo'n krachtig bitchshield heeft, ze is exact hetzelfde meisje als in de club... alleen in een andere omgeving. :)

Figago
08-07-2006, 12:38 PM
Mooie HB's op straat zijn eigenlijk heel makkelijk te openen zolang ze stil staan of zitten. Je kan bijna alles zeggen/vragen (binnen het redelijke) als je lichaamstaal maar relaxed en comfort uitstraalt. Iig niet laten blijken dat er iets van een Pick Up in het spel is... :rolleyes: . Gewoon babbelen en van daaruit uitbreiden.
Ik heb dit veel gedaan in busstations wachtend op de bus naar de stad. Dat is zo saai (en de busrit ook) dat ik gewoon ff wilde lullen over allerlei onzin...daarbij komt: als het gezellig is heb je ook wat te babbelen in de bus.
Maar terzake nu...als je gaat beginnen met babbelen moet je dat doen vanaf het moment dat je oogcontact maakt...als ze voorbij loopt, als ze op een bank zit, als ze je tegemoet komt. De genoemde variaties verschillen in moeilijkheid vanwege het feit dat het oogcontact snel verdwijnt als ze je tegemoetloopt of snel inhaalt.
Principe regels staan voorop: Open het gesprek niet van achter of van de zijkant. Maak oogcontact en probeer beetje schuin van voren te benaderen. Style's tien uur regel.
Open direct na het oogcontact of iig binnen 3-5 seconden, anders kom je onzeker over en lijkt het ge-ensceneerd.
Ik zeg weleens de volgende dingen:
je komt aanlopen bij het bushokje, de zon schijnt fel op het hokje (of juist niet)...PUA: "Hey kan jij mij ff meehelpen om het bushokje op te tillen zodat we in de schaduw van die boom kunnen wachten" (of vraag of je hem samen juist wel in de zon kan zetten...)
Ze reageert met een lach, want je zegt het op redelijke serieuze toon en vind het een maf idee natuurlijk. Voordat ze iets zegt over hoe en waarom kan je zeggen..."Hoeft niet perse hoor. Maar met z'n tweeen kunnen we dit ding best hebben en ik zit nu liever in de zon/schaduw..."
(deze kan je ook doen als het een bankje in het park betreft)
Daarna moet je van onderwerp switchen...gewoon een routine tegenaan gooien. Soms een neg als ze beetje bitcherig is na je opening. Maar meestal zijn ze dat in uitgaans-situaties en niet op straat.
Op straat als er beweging in de situatie is...ze loopt of staat bij stoplicht iig ze staat/zit niet stil, heb je meestal wel een goede opener en een false time-constraint nodig.
De weg vragen is altijd een goede om mee te beginnen...dat is een van de meest gangbare manieren waarop mensen elkaar op straat aanspreken. Doe het wel logisch...dus niet dat je eerst honderd mensen passeert en dan haar ineens uitkiest...als ze toch vraagt waarom je de weg aan haar vraagt zeg dan: "mwah...je keek een beetje verveeld uit je ogen (negging) wat op mij overkomt dat je de omgeving al kent". Toch vraagt ze dit meestal pas na antwoord te hebben gegeven dus dan ben je al aan het babbelen :D . Soms is dit zelfs een IOI omdat ze ook gewoon na antwoord te geven door kan lopen.
Toch moet ik nog een belangrijk detail noemen als je opent door de weg te vragen...Doe dit NIET op een standaard "sorry mevrouw weet u misschien..." NEEN. doe het levendig en met humor..."Aiaiai zou ik jou heel even iets mogen vragen? Ik ben nu al namelijk drie keer als een dolle stier deze straat op en neer gebanjerd en ik ben op zoek naar blah blah drivel drivel..." (noem een bekende winkel in een grote stad of een algemene straat die misschien helemaal niet bestaat of een echte straat).
Als ze het niet weet...wat vaak voorkomt...zeg je snel..."trouwens nu ik je toch stoor kan je misschien heel even snel je mening geven over een discussie die ik heb met een vriend over..."
vul verder maar in.
ik ben een keer zo begonnen toen ik daadwerkelijk een debatteer wedstrijd had en moest de weg vragen naar het gebouw waar ik de wedstrijd had. Tussen neus en lippen door vraag je haar mening over de besproken stelling. Dan doe je net alsof haar mening zeer intressant is en vraag of jullie misschien iets kunnen ondernemen om het gesprek voort te zetten omdat haar mening wellicht iets kan toevoegen aan je verslag/discussie. Daarvoor moet je wel beetje comfort building hebben gedaan en je value tussendoor laten zien. Erg lastig is deze variant wel als de HB echt op weg is...

Figago
08-07-2006, 01:08 PM
Je kan trouwens misschien ook beginnen over haar kleding. "Dat topje/shirt/rokje zie ik al voor de derde keer deze week. Ik zag iemand er zaterdagavond in lopen en een vriendin/zus/huisgenoot van mij heeft die ook. Waar heb je hem gekocht? dan kan ik haar verassen als ik haar morgen zie door te zeggen dat ik weet waar ze die gekocht heeft".
Dit is tegelijkertijd een neg en active desinterest, haar kleding is niet zo exclusief als ze denkt of wil denken en je maakt duidelijk dat het helemaal niet om haar gaat omdat je die info wilt hebben om een andere meid mee te imponeren en plagen.
Misschien wel aardig...moet deze nog wat vaker uitproberen om echt zeker te zijn of ie beetje werkt....morgen maar weer.

myththerealone
09-07-2006, 03:14 AM
Waneer je op een station bent op je trein te wachten en een paar meiden komen naast je staan.
Neem een stap terug alsof je bang bent dat ze je gaan bespringen maak het heel Duidelijk.
Als ze dichter bij komen om te kijken of ze het goed hebben gezien neem weer een stap terug.
Als zij een stap terug nemen kan je een stap naar hun toe nemen.
speel met het.
Dan open met als se weer naar je toe gaan met.
Alsjeblieft doe me geen PIJN!( met je handen voor je alsof je jezelf beschermd) dan als ze zegen ok nee we gaan je geen pijn doen doe de females are sexual pedators routine
neem een kaart mee van de stad en vraag een meisje de weg
pua: je moet iets voor me doen/ik heb je hulp nodig(heel authorotive vraag gelijk de vraag geen hey of mag ik je iets vragen skip that shizzl)
hb: ja
pua: weet je waar ****** ligt
terwijl je dat zegt open je de kaart in je hand en hou het dixch bij jezelf zodat ze naar je toe moet komen om het te zien
dan open de kaart heel onhandig laat het helemaal uit elkaar gaan alsof de wind het open waait in haar gezicht en overal terwijl je het probeer het onder controle te houden terwijl je dat doet schreeuw speels
pua: oh shit oh man fuck! De kaart vliegt weg HOU VAST!
hb: haha ok.....
dan hou de kaart recht and laat haar je helpen als ze het aanwijst zeg
pua: oh shit is het daar veilig
hb: ja/Ik denk het wel
pua: hoe weet je dat woon je er vlakbij
vraag waar zij woont en dat ze het moet aanwijzen op de kaart
pua: oh daar oh shit ik ben daar gewijst dan neem de kaart weg
neem een stap terug
en kijk haar aan met een blijk van oh nee jij bent trouble
pua: ik weet het bniet hoor met jou ik ken dat plek..alle bad girls komen daarvandaan..oh nee ik kan niet geloven dat ik met je praat
hb: nee dat is niet zo /waar heb je het gehoord
als ze zegt waar heb je dat vandaan vertel over een vriend die een vriendin had an daar en hoe bad ze was
als ze zegt "dat is niet zo "
pua: oh jawel niet liegen
vandaar kan je gaan naar wie liegt meer meisjes of jongens
pua: jongens maken de kleine leugens als jah shatje je kont zit er niet dik uit in die broek maar meisjes vertellen de grote als JA HET IS YOU KIND!
waneer je dat hebt gezegd kijk naar haar kont en zeg
pua: Oh en je kont zit er niet dik uit in die broek hoor maak je geen zorgen(zeg dit speels en je negd haar tegelijk en maakt haar aan het bloozen)
E ga door met shit ik weet niet eens of je me wel de uiste weg hebt gegeven
strax heb je me ergens gestuurd waar je vriendin opwachten en jullie onschuldige mannen naartoe sturen om er misbruik van te maken
en dan doe de sexual predator.
en zeg daarna van wist je dat 9 van de tien mannen dat misbruikt word
zelfmoord pleegt binnen zes maanden
en ga door c&f en push pull en close number
Het zit em al in de levering van je material en spraak
enjoy mofo's

The Dutch
09-08-2006, 03:50 AM
Kheb hier weer een paar leuke openers gelezen :) Tanx guys
over die Bitch Shield:
Mij geeft het juist een kick om op zulke meiden af te stappen, dat is tenminste een uitdaging voor jezelf, en als je dat een paar keer gedaan hebt zal je zien dat die meiden net zoals de rest zijn.
Je kan hooguit een keer met je gezicht tegen een muur aanlopen als het wel fout gaat.
Maar ga er gewoon voor man, doe eens gek !
Denk aan een voetbal spits die maar blijft dribbelen voor het doel en het schot niet durft te nemen "als je niet op t doel schiet zal je nooit scoren".
Kheb zelf ook wel eens een kut opmerking naar mn kop gekregen van een "bitch" nouja, ok, je lacht er fftjes om met je mede sargers, leert ervan (wat is er fout gegaan ?) en je gaat naar de volgende "bitch" !!!
heerlijk vind ik dat :D , zeker nadat je door dat schild gebroken bent...maarja, ik leef dan ook persoonlijk een beetje voor "de kick" :cool:

Carbon
09-11-2006, 03:18 AM
Kijk eens op blog.pickup101.com, daar hebben ze een heel aantal field reports staan. Ook met day-game voorbeelden. Misschien kan je daar nog wat inspiratie opdoen.

Profundido
09-19-2006, 03:56 AM
loop zonder voorbedachte rade en ik kom ene tegen doe ik een James Bond smile (niet wussy smile!!) en als ze kijkt en ook begint te lachen stop ik terstond met een: "hey" en dan een stilte....als ze ook stopt is het bingo. Als ze niet reageert of verderwandelt is het noppes. Ook als ik wandel heb ik altijd een extra oog voor een meisje dat stilstaat voor een etalage of iets anders en dan durf ik er wel naartoe gaan en een totaal niet terzake opmerking maken zo van "Hè"+bond smile (waarop ze omkijkt waarom iemand dat geluidje maakte en zich afvroeg of het misschien voor haar was), dan ga ik pal stil staan, kijk recht in der ogen, blijf de bondsmile aanhouden en zeg doodrustig op een net iets te traag tempo: "weet je, als je nog iets dichter bij die vitrine gaat staan val je der zelf in" Als ze dan lacht is het bingo, en als ze verwaand of unresponsive reageert laat ik ze wandelen want dan is ze gewoon het werk niet waard wetende dat een van de volgende 3 zeker wél respons geeft
als ik beslis een stuk van een mondaine stad of gelijkwaardigs te doen mét voorbedachte rade ga ik naar een interimkantoor in die stad me inschrijven als enqueteur. Dan ga ik mijn spel oefenen terwijl ik geld verdien en mét een goeie reden om er te staan. Na enkele vragen begin ik altijd met de zin "hey, jij zou nog niet mistaan in mijn vriendenkring weet je....?" en nadat ik dat er 2 keer subtiel doorgestoken heb begin ik weergaloos te flirten met er. Je kan het niet geloven maar de prachtigste dingen komen eruit want er is geen bitchshield, je hébt een reden om ze op straat aan te spreken. Ze zien er zo goed uit als ze ooit zullen worden in het dagelijkse overdag-leven en je hebt een geheim wapen om vragen te stellen die je anders niet zomaar kan stellen.
ps: Normaal zou ik dit geheim voor mezelf houden maar omdat ik gemerkt heb dat Belgie op dit vlak nergens staat en ik quasi alleen ben in mijn regio kan het me eigenlijk niet schelen om alles te delen...