Hoe goed werkt de Pauwtheorie van Mystery?

123 LastLast
Results 1 to 10 of 30

Hoe goed werkt de Pauwtheorie van Mystery?

Momenteel heb ik bijna "Het Spel" (geweldig boek) van Neil Straus uit. Daar wordt de Pauwtheorie uitgelegd: door je opzichtig te kleden om je van de menigte te onderscheiden. Verder gaan ze hier niet echt diep op in.

Mijn vraag is hoe goed werkt deze theorie hier in nederland?(mr. Straus/Style heeft zijn ervaringen en kennis uit Amerika weg) Ik zie mezelf niet zo snel met een veren boa een kroeg binnenlopen. Wel heb ik een hondenriem aan mijn broek, een zilveren ketting met een miniatuur Eifeltoren eraan. en aan mijn broek een zilveren veldflesje. (opzichtig genoeg?)
    Is het ook zo dat vrouwen je sneller k/f-closen als je je opzichtig kleed of moet je dan juist meer moeite doen, omdat je anders bent dan de rest.
    Groenten. Dorandeo

2. Het idee erachter is dat je jezelf speciaal en vooral interessant maakt, je hebt een eigen identiteit en bent niet bang hem te tonen. Vrouwen zullen denken; wow wie is die gozer, moet ik hem kennen van tv ofzo..
    Je bent anders dan al die andere suffe jongens die allemaal kopieŽn van elkaar lijken,

Een ander voordeel is dat je het vrouwen erg makkelijk maakt op jou af te stappen. Ook vrouwen moeten een 'openingszin' bedenken als ze met je willen praten... met een aparte uitstraling en gekke accessoires maak je het ze erg makkelijk.

Succes!

3. Ik moet je jammer genoeg mededelen dat vele mooie vrouwen ondertussen erg bekend zijn geraakt met de peacock theories (dat hebben enkele vriendinnen mij persoonlijk verteld).

Vooral te opzichtig.. dan is het vaak te obvious. Rare hairdoes e.d. werken voor sommige mensen, maar over 't algemeen kun je jezelf, naar mijn mening, beter onderscheiden door (vooral in nederland heb ik 't idee) een mysterieus en interessant persona voor jezelf te creŽren voor gamen (zowel day- als nightgame) en daar kun je je dan wel een beetje op kleden. (zelf vind ik bijv. een cowboyhoed geniaal).

Overigens, ik heb nooit echt 't idee dat je harder of minder hoeft te 'werken' om de deal te sluiten, dat is allemaal een state of mind, 't gaat om je uitstraling wat vaak de doorslag geeft bij vrouwen, niet hoe je je kleed o.i.d. (zelf doe ik eigenlijk niet aan peacocking, ik maak juist vaak improv-openers met betrekking tot hoe andere kerels om dr heen aan 't peacocking zijn en dan bedenken het meisje en ik daar samen een mening over, waar je vervolgens erover begint dat je vorige vriendin echt een totale modefreak was etc.)

Hopelijk is het een beetje verlichtend.

Mvg,
    Child In time

Dank je.
    Vandaag heb ik een zwarte cowboy hoed aangeschaft en samen met mijn baard lijk ik net een cowboy.

Vannacht het ik mijn cowboy hoed opgehad tijdens het stappen. Ik had oogcontact met een hb8.5-rockchick (Ik had lol met vrienden dus had haar niet benaderd en ik was denk ik te verlegen, ben net nieuw in het spel dus moet nog het een en ander leren,) en kreeg complimenten van enkele vriendinnen. Ook ben ik na getoeterd door 2 auto's en comentaar gehad van meerdere jongen. Conclusie: of die jongens zijn jaloers of ze vonden me er belachelijk uitzien (of Assen is te nuchter voor cowboy hoeden).

nice, gewoon dragen dat ding, als het je goed staat en je draagt het zelfverzekerd dan kan het alleen maar in je voordeel werken!

over het peacocken, veel mensen zijn er idd bekend mee!
    Mystery zelf doet het extreem maar zijn tip is geloof ik: draag iig 1 interessant item waar vrouwen je op kunnen aanspreken!

ik zeg verzin er een DHV verhaal omheen zodat je er echt iets aan hebt

Wat voor DHV verhaal moet ik eromheen verzinnen? Als mensen vragen waarom ik zo'n hoed opheb zeg ik: Ik wil later cowboy worden

geen idee, je hebt dat ding ergens in waar dan ook gekocht waar je was om wat dan ook te doen, je moet het naar je eigen hand zetten, op jou leven aanpassen... het hoeft niet per se DHV te zijn, zorg iig dat wat je erover verteld gespreksstof oplevert om verder over te kunnen DHVen of naar een interessant onderwerp leid waar je veel over kunt vertellen/vanaf weet

26

ik geloofde eerst niet in de pauwtheorie, ik dacht dat vrouwen mij belagelijk zouden vinden. iets van: wat een rare/vreemde kerel.

maar nadat ik op een fuif twee gasten bezig zag, veranderde dit helemaal.
    zij hadden een strooien hoedje aan, gele met groene tshirt en een groen shortje aan. daarboven op gingen ze op het podium staan zodat iedereen hen zag. zij moesten niet openen, vrouwen kwamen naar hen, op het podium. waardoor ze nog eens social proof hadden. savonds toen ik naar huis ging zag ik die gasten met twee vrouwen kussen en hoorde ik een vrouw vragen; mag ik je nummer.

ik draaide zelf 180 graden om, van zero to hero door enkel zich opvalend te kleden vond ik verbuisterend. ik weet dat veel mensen zeggen dat het met je identiteit te maken heeft, maar hierin zag ik echt niet naar wat hun kleren verwijzen. als je al opvalt, denk ik, ben je al goed opweg.

als je net zoals mij in het begin moeite had om heel opvallend te kleden of om op te vallen, begin dan met iets kleins. en als je je daarin goed voelt doe er dan iets bij.
    ik had als eerste een ketting met daaraan een steen van 2-3cm aan en ook overdag als ik naar school ging, of naar vrienden, zodat ik me comfortabel voelde met dat ding aan.
    hou wel rekening dat je lichaamstaal ook goed moet zijn. als je wilt opvallen, moet je met wat je draagt ook comfortabel zijn, anders verlies je al aantrekking.

10. Naar mijn mening werkt de peacocking theorie erg goed, maar pas het zoals eerder gezegd toe op je eigen leven. Ik had het zelf niet door maar ben er op gewezen, dat de manier waar op ik gekleed ben en rond loop erg veel peacocking is. Mijn levensstijl bestaat uit Country muziek, skinny jeans, piercings, tattoo's, truckercaps. En dat zie je hier erg weinig.

Het is dus niet extreem peacocking, ik weiger zelf ook rose boa's om m'n nek te hangen, of ik moet er een echte reden voor hebben. Maar je eigen levensstijl aanhouden en je goed voelen daarbij is het belangrijkst vind ik. Ik krijg veel aandacht omdat ik erg zeker rond loop. En niet alleen van meisjes, maar ook van jongens. Geboren en getogen in centrum den haag, toen ik onzekerder was altijd problemen met de "foute" gasten op straat, en tegenwoordlig lopen ze met een grote boog om me heen.

Naar mijn mening is de peacocking theorie alleen maar gericht op je lichaams taal. Als jij met een gek iets rond kan lopen en zeker van jezelf kan zijn, kan je het ook zonder speciale peacocking items... En dat vinden meisjes leuk en aantrekkelijk, het is naar mijn mening namelijk een van de belangrijkste DHV's, zeker van jezelf zijn en niet te veel om de rest om je heen geven (behalven de mensen waar je mee bent natuurlijk, daar moet je de alpha zijn)