PDA

View Full Version : Wat ik denk dat werkt en wat niet

appelboor
06-20-2006, 05:52 AM
Yo Nlers,
Ik heb het boek gelezen uit intresse. Ikzelf heb geen probleem om een leuke dame aan de haak te slaan. Ik verbaasde me vooral over het veelvuldig gebruik maken van openers en voorgebrouwde zinnetjes. Tuurlijk het is leuk om een gesprekje te oefenen en als je niet spontaan bent is het een leuke backup. Ik heb het idee dat de meeste dames niet zo geinterreseerd zijn in van die voorgeprogrammeerde ventjes die tegen 20 verschillende meisjes hetzelfde zeggen.
Ik denk dat het boek er gewoon is om te zorgen dat die newbies wat zelf vertrouwen kweken, zodat ze meer uitgaan. Zodra ze meer uitgaan komen ze vanzelf wel in contact of gaan ze natuurlijk opzoek. Je kan het zien als oefenen, of gewoon zien als zelfvertrouwen kweken. Als je eenmaal een paar leuke gesprekken hebt gehad voel je je gelijk al een stuk beter.
Ik weet zelf ff niet meer waar ik naartoe ga maar wat ik dus wou zeggen is dat het meeste toch uit jezelf moet komen en niet je eigen zinnetjes. Ik kom hier niet om het boek van ome Mystery af te kraken alleen ik denk dat hij wat te ver gaat met die openers en standaard verhalen over gf opinion enzo.
Het neggen en DHVen vond ik wel echt handig om te lezen en ik lette er gelijk op. Mystery heeft daar echt wel gelijk in. Een voorbeeldje vandaag, ik liep samen met een vriend het perron op terwijl ik hem wat grappigs vertelde en we hadden daar echt als enige grote lol en je ziet gelijk van een set van 2 kijken zo van, hey die vent is relaxt. :)
Wat ik graag wil horen is je mening over het boek en vooral over de vooringestudeerde zinnetjes, vindt je dat het wel of niet helpt, kan?

Mr Jo
06-21-2006, 02:46 PM
helleu appelboor,
voor een deel moet ik je gelijk geven, dat je jezelf niet uit het oog mag verliezen.
Maar de openers zijn meer als een soort ijsbreker bedoelt en geven je een springplank naar een verder leuk en speels gesprek die dan weer aanleiding geven naar een tal van mogelijkheden... dit is een spel dat wordt gespeeld en dit geeft de meeste van ons een leiddraad hoe je het spel op een zo best mogelijke manier naar je hand kan zetten en kan leiden naar waar je wilt.
dit verduidelijkt ook veel situaties die zich voordoen hoe je ze het best kunt aanpakken, het verruimt met andere woorden je horizon en geeft andere een horizon.
doe me een plezier en test het zelf uit, gebruik eens zo'n een opener en je zult merken dat de reacties leuk zijn.
en boor er dan maar eens lustig op los met je boor en deze maal in een pruim in plaats van een appel :D
Groetjes

chiefofficer
06-21-2006, 02:57 PM
Ach hoezo routines?
Meeste mannen zijn niet in staat een goede opener te bedenken. Verder helpen opinion openers zeker bij targets > HB8, omdat het geen directe interesse toont. Ook is het handig dat je precies je opener kan leren en je kan focussen op je lichaamstaal en je stem. Ook geeft het warschijnlijk resultaat (de openers staan hier omdat ze getest zijn en blijken te werken), dat resultaat is goed voor je zelfvertrouwen als je net begint.
Genoeg redenen voor het gebruik van ingestudeerd materiaal in ieder geval. :)
Maar natuurlijk zijn er ook nadelen: je komt minder congruent over enzovoorts

appelboor
06-22-2006, 02:06 PM
Ik denk ook dat de geofende speler al genoeg ervaring en zelfvertrouwen heeft om zelf goed op dingen in te springen.
Tuurlijk, als je amper contact met het andere geslacht hebt gehad en je moet opeens met iedereen een gesprek aangaan heb je er wel wat aan. Ik ben bang dat als ik het ga gebruiken ik onnatuurlijk over ga komen, volgens mij hebben de meeste vrouwen dat in de gaten. Maar zoals ik al zei, aan die tips over lichaamstaal, uitstraling en gedrag heb ik wel veel. Ik ga dit weekend weer uit dus ik zal het boek eens flink onder de loep nemen en de tips uittesten.
Game on!

Roma Victor
07-10-2006, 07:32 PM
Ik denk ook dat de geofende speler al genoeg ervaring en zelfvertrouwen heeft om zelf goed op dingen in te springen.
Tuurlijk, als je amper contact met het andere geslacht hebt gehad en je moet opeens met iedereen een gesprek aangaan heb je er wel wat aan. Ik ben bang dat als ik het ga gebruiken ik onnatuurlijk over ga komen, volgens mij hebben de meeste vrouwen dat in de gaten. Maar zoals ik al zei, aan die tips over lichaamstaal, uitstraling en gedrag heb ik wel veel. Ik ga dit weekend weer uit dus ik zal het boek eens flink onder de loep nemen en de tips uittesten.
Game on!
Het lijkt me duidelijk dat The Game geen handboek is. Er worden een paar, in verhaal vormende, tips gegeven wat niet wil zeggen dat je die letterlijk moet gebruiken. Het gaat om het concept, daarbinnen moet je vrijheid creƫren. Daar zijn de openers een VOORBEELD van.
Daarnaast is inderdaad zo dat het oorspronkelijk voor diegene was bedoeld mensen die niemand konden krijgen en daarom zit er bijvoorbeeld veel tekst in welke bedoeld is om je zelfvertrouwen te geven.